Thursday 10 November 2011

Nak cakap2 juga!

Ramai duk cakap2 pasal tarikh hari ni, 11/11/11. Riuh rendah sampai aku tak boleh tidur! Padahal tiap2 tahun memang ada pun tarikh semacam gini rupa kan. Tahun lepas 10/10/10 sebelumnya 09/09/09. So apala nak diherankan. Mungkin sebab tarikh kali ni jatuh pada JKKK segala hari kot iaitu hari jumaat. Ada yang cakap tanda2 kiamat. Tak kurang juga yang bagi warning itu dan ini. Aku tak kata salah atau betul. Tapi apa2 pun jangan sampai terlalu percaya akan sesuatu tarikh dek kerana keunikannya. Ustaz Azahar pun ada komen pasal isu terenda dan terkini ni.


gambar sumber mukabuku!

Kepada yang sambut happy besdey to u hari ni, tak kiralah umur ko berapa pun, mungkin akan berasa sangat gembira separuh bogel sebab tarikh ni nampak unik.


Ramai juga yang akan medirikan rumahtangga bergerak pada tarikh hari ni. Mungkin sebab senang nak ingat tarikh anniversary nanti.

Apa2 pun. Tarikh hari ini hanya akan dilalui sekali sahaja oleh kita semua. Tiada lagi 11/11/11 pada masa akan datang. Jadi hargailah setiap detik saat yang berdetik kerana buat masa sekarang belum ada lagi manusia yang berjaya mencipta mesin pengunduran masa. 

2 comments:

yayat said...

11.11.11 mcam tarikh untuk org kurus.. bukan bersifat skeptikal!

Encik Iwan Abu Wasim said...

tak la.tarikh untuk bersatu tak kira tubuh atau apa jua!

Post a Comment